Artros

Center za ortopedijo in športne poškodbe

Pomen vode pri rekreaciji

Komentiraj

Urban Urbanc, svetovalec za zdrav način življenja
Voda je ena izmed najpomembnejših spojin, ki sestavljajo naše telo, in njeno pomanjkanje ima na naš organizem zelo negativen vpliv. Celice se izsušijo, slabše delajo in se tudi slabo obnavljajo. Posebno nevarnost za pomanjkanje vode v telesu pomeni telesna dejavnost.

Pri rekreaciji, pa tudi pred njo in po njej, moramo telesu vrniti dovolj vode, saj s tem preprečujemo dehidracijo. Povprečen vnos vode naj bi bil do enega litra na 25 kilogramov telesne teže, seveda pa je to odvisno tudi od vrste telesne dejavnosti, intenzivnosti vadbe, vremena in podobno.

Pomanjkanje vode izsušuje kosti

Ko v telesu ni dovolj vode, kri postane gostejša. Takrat v njej ni dovolj kisika, zato se hranilne snovi po krvi ne prenašajo pravilno. Za telo to ni dobra informacija! Naš organizem se mora v takšnem primeru namreč odločiti, ali naj vzame kalcij iz kosti ter tekočino iz sklepov ali naj dopusti zakisanje telesa, ki vodi v telesno utrujenost, razne alergije, brezvoljnost, manj učinkovito delovanje imunskega sistema in podobno. In ko telo nima več veliko izbire, raje žrtvuje kosti, kot da tvega odpoved pomembnih funkcij. Pomanjkanje vode v organizmu pa ne škoduje samo kostem, temveč tudi sklepom, saj telo črpa zalogo iz sklepnih tekočin. Poleg tega morajo jesti tudi kosti. A kadar je kri pregosta, težko prehaja skozi arterije, ki v kost vstopajo skozi eno samo odprtino, zato se hranilne snovi nabirajo pred vhodom v kost in ustvarjajo otekline.

Kokosova voda za naravno hidracijo

Seveda pa ni samo voda tista, ki pomaga telesu ohranjati ustrezno stopnjo hidracije. Sploh pri ukvarjanju s telesno dejavnostjo je treba nadomestiti tudi izgubljene elektrolite, ki jih najbolj naravno zagotovimo s čisto naravno vodo in himalajsko soljo. Ta namreč vsebuje 93 kemijskih elementov, povsem enakih elementom, ki sestavljajo naše telo in ki poskrbijo za osmozo – da torej voda laže pride tja, kjer je potrebna.

Edina pijača, ki ima enako elektrolitsko razmerje elementov, kot je v krvi, in zato močno pripomore k hidraciji, je kokosova voda. To v nekaterih državah uporabljajo celo namesto infuzije. Kokosova voda je naravna pijača, ki rehidrira telo in mu ob tem zagotavlja še nekatere nujno potrebne minerale, kot sta kalij in natrij. Različni minerali in zdrave bakterije, ki so v njej, omogočajo našemu telesu, da si po naporni telovadbi opomore, zato je ta pijača veliko boljša od vseh drugih izdelkov za športnike.

Za hidracijo telesa so sicer primerni tudi izotonični napitki vseh vrst, vendar moramo biti pozorni, saj običajno vsebujejo le velike količine sladkorja in izredno malo elektrolitov. Zato je najbolje, da si jih pripravimo kar sami.

domaArtros

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s